L’Empordà, llavor de la cultura occidental

L’EMPORDÀ,

LLAVOR DEL ROMÀNIC

I DE LA CULTURA OCCIDENTAL.

L’Empordà, bressol de l’art romànic es l’obre de N’Alexandre Deulofeu que em va entusiasmar i que em va portar a estudiar aquest art.

Durant 55 anys, i sent el bacallaner del barri, m’he dedicat a comprovar la certesa de les afirmacions d’En Deulofeu en aquest llibre i en llurs altres llibres.

Pensant que es una llàstima no transmetre aquest coneixement, vaig escriure un estudi inèdit i personal sobre el preromànic mundial. El dimarts 11 de juliol de 2017 vaig presentar aquest coneixement en una conferència organitzada per LA GOTA CATALANA, pensant que pot interessar, doncs no conec cap escrit sobre l’evolució de la cultura paleocristiana al Romànic i l’essència de la nostra cultura cristiana.

També és un error considerar la nostra cultura occidental com a grega o grecoromana, doncs, com s’explicarà, la nostra cultura no té res a veure amb una cultura de present com eren aquelles, sinó amb una cultura de transcendència i d’espais còsmics.

Trobeu tot això al meu blog:

http://tallantelbacalla.blogspot.com.es/2017/07/preromanic-mundial-lemporda-llavor-de.html

EMILI PERELLÓ, bacallaner, investigador independent.